02 cze

5 sposobów na zwiększenie swojego profilu na Instagramie

Sukces Instagramu leży w jego zaangażowanej społeczności. Badania pokazują, że użytkownicy Instagramu mają wysoki poziom interakcji z treściami twórców.

Aktualne dane na temat Instagramu:

  • 300 milionów aktywnych użytkowników
  • ponad 70 milionów nowych zdjęć każdego dnia
  • 5 miliardów lajków dziennie
  • ponad 30 miliardów dodanych zdjęć ogółem

Dlatego to nic dziwnego, że wiele marek i firm korzysta z tej platformy aby dotrzeć do nowych odbiorców i zaangażować swoich fanów/klientów.

Instagram zbudowany jest tak, aby koncentrować całą uwagę na treści, którą publikujemy. Pozwala nam na łatwe i szybkie przeglądanie. Filmy i zdjęcia są wyświetlane na całej szerokości ekranu, dzięki temu wyeliminowany jest wizualny bałagan. 90% informacji przekazywanych do mózgu w postaci wideo czy zdjęć jest 60 000 razy szybciej przetwarzane niż sam tekst. Dodatkowo, 40% osób, lepiej reagune na informacje wizualne niż sam tekst.

Co trzeba zrobić aby osiągnąć sukces na tej platformie? Co należy zrobić, aby nasz profil na Instagramie zadziałał marketingowo?

Oto 5 porad, które pomogą w zwiększeniu atrakcyjności naszego Instagramu.

1. Przede wszystkim: wykorzystuj wysokiej jakości zdjęcia

Najlepsze w instagramie jest to, że jest dostępny od zaraz. Wystarczy pobrać aplikację na swoje urządzenie i od razu możemy zrobić i udostępnić zdjęcie. Jednak pamiętajmy, że nasz smartfon, telefon czy tablet nie zawsze zrobi je perfekcyjnie. Często zdjęcia mogą być poruszone, rozmyte, nieostre czy pozbawione odpowiednich kolorów. Oczywiście Instagramowe filtry, pozwalają podrasować zdjęcie, jednak istnieje wiele ciekawych i przydatnych narzędzi do edycji zdjęć.

Oto kilka przykładowych aplikacji:

  • Afterlight: Jeśli chcesz mieć więcej filtrów niż oferuje Instagram, użyj tej aplikacji. Mamy tutaj dostępnych 59 filtrów, 128 ramek i 66 różnych faktur.
  • VSCO: Amatorzy i profesjonaliści na pewno docenią te narzędzie. Pozwala ono na dostosowanie i edycję zdjęć z różnych pakietów tematycznych filtrów, możemy zmieniać nasycenie, ciepło itd.
  • Whitagram: Ta aplikacja dodaje białe obramowanie do pionowych i poziomych zdjęć, tak aby stały się kwadratowe. To umożliwi aby każde zdjęcie idealnie pasowało do Instagrama.
  • Pic Stitch: Narzędzie dzięki, któremu stworzymy kolaże. Nieograniczone możliwości, mnóstwo opcji do wykorzystania.
  • Aviary: Narzędzie do edycji, dodawanie ramek, filtrów. Bardzo popularna aplikacja mobilna.
  • Lumify: Potężna aplikacja do edycji wideo. Oferuje darmową edycję i np. dodawanie ścieżki dźwiękowej.
  • Quick: Potrzebujesz nałożyć tekst na zdjęcie? Dzięki tej aplikacji zrobisz to w prosty sposób.

2. Opowiedz historię

Opowiadanie historii to potężne narzędzie w całym marketingu. Jeśli chodzi o Instagram, tutaj nic się nie zmienia. Przy wykorzystaniu treści wizualnych, w prosty sposób zaangażujemy użytkowników i skłonimy ich do wysłuchania naszej historii.

Zastanów się w jaki sposób pokazać ludziom swoją historię. Zaplanuj działanie tak, aby wiedzieć krok po kroku co będziesz robił. Pokaż swoim fanom, jak powstają Twoje projekty od początku do końca. Pokazanie całego procesu twórczego „od kuchni” bardzo zaciekawi i zaangażuje użytkowników Instagrama.

3. Angażuj swoich fanów

Ludzie, którzy Cię obserwują z natury są zainteresowani tym co udostępniasz. W przeciwieństwie do innych kanałów społecznościowych, Instagram to otwarte drzwi do pozyskiwania i angażowania użytkowników.

Instagram łączy ludzi poprzez zdjęcia. Aby w łatwy sposób angażować ludzi wystarczy:
– Nie tylko dodawać własne zdjęcia, ale zobaczyć co dodają inni. Wystarczy poświęcić chwilę, aby polubić zdjęcia swoich fanów, dodać komentarz, zwłaszcza jeśli ktoś nas oznaczył na swoim zdjęciu.
– Informować o naszym profilu na innych platformach społecznościowych. Musimy stosować kros promocję.
– Musimy słuchać i czytać opinie na swój temat. Zobaczmy co ludzie mają do powiedzenia i nie bądźmy bierni. Takie opinie mogą okazać się bezcenne.

4. Korzystaj z hashtagów

# tagi stały się nieodłącznym elementem mediów społecznościowych. Na instagramie hastagi posiadają największą władzę, dzięki nim w łatwy sposób możemy łączyć się z innymi użytkownikami. Dzięki #tagom w łatwy sposób możemy zainteresować nowych, potencjalnych fanów.

#tagi pozwalają na łatwy sposób odnalezienie zdjęci filmów związanych z naszą marką lub całą branżą. Dzięki temu możemy zobaczyć jakie najczęściej i najchętniej są używane #tagi i powinniśmy stosować je u siebie.

5. Nagradzaj swoich fanów

Aby tworzyć stałe relacje ze swoimi fanami, muszą czuć się wyjątkowo. Muszą poczuć się docenieni, że są częścią naszej społeczności. Można oferować kody zniżkowe tylko dla użytkowników instagramu. Nagrodzeni użytkownicy często zwiększają zaangażowanie co za tym idzie, stają się aktywnym użytkownikiem, który jest mocno związany z naszą marką.

Leave a reply