12 maj

Marketing treści i SEO: jak efektywnie pozyskać klienta

Pozycjonerzy SEO od dawna zastanawiają się w jaki sposób blogi z Bufferapp konsekwentnie utrzymują się na szczycie wyników wyszukiwania i przyciągają ogromną publiczność zupełnie… za darmo. Do czasu aż zespół ujawnił co się dzieje zakulisowo.

Ich strategia SEO nie opiera się tylko na ruchu, konwersji i przychodach. Podobnie jak w przypadku innych inteligentnych zespołów, ich sukces został oparty na zaplanowanej odpowiednio treści oraz jej promocji.

Innymi słowy, łącząc strategie SEO z efektywnym kontentem, zdominowali wyniki wyszukiwania poprzez wpasowanie się w niszę, gdzie kompletnie wyparli konkurencję. Ten wpis pokazuje, jak można osiągnąć podobne wyniki w swojej branży.

SEO to więcej niż tylko ruch, konwersja i dochód

Istnieją cztery kluczowe elementy planu SEO opartego o marketing treści:

  • Dowiedz się, czego ludzie potrzebują i daj im to.
  • Wykorzystaj retargeting do komunikacji z odwiedzającymi nawet po opuszczeniu strony
  • Sporządź specjalne oferty cenowe dla swoich produktów
  • Przygotuj dobry plan marketingu treści, stwórz porządną treść, która przyciągnie klientów

Jeśli się dobrze przyjrzymy, nie ma w tym nic co skupiałoby się na „kliknięciach czy ruchu”. Wszystkie te elementy taktyki SEO są dobre, ale zadziałają jeszcze mocniej przy zaimplementowaniu ich do jeszcze większego planu.

Marketing treści to nie płatna treść podszywająca się pod treść redakcyjną.

Wszyscy wiedzą, że wyszukiwanie organiczne to ważny element strategii marketingowej. Marketingowcy SEO są świadomi ważnej roli marketingu treści, która zapewnia zaangażowanie odbiorców docelowych oraz poprawę w wynikach wyszukiwania. Ale nadal w wielu projektach, ten marketing zawodzi. Dlaczego?

Co powinieneś wiedzieć o marketingu treści i SEO

Marketing treści to nie płatna treść podszywająca się pod treść redakcyjną.

Prawidłowo stworzona treść, jest doskonałym sposobem na budowanie relacji z klientami. Dobrze zaplanowany marketing treści zapewnia zaufanie i autorytet na rynku. To stawia firmę w centrum badań zakupów, możemy dzięki temu kontrolować co inni widzą, czytają, myślą i robią.

Znajdując się w organicznych wynikach wyszukiwania, zwiększamy ruch na stronie i angażujemy użytkowników, którzy mogą przekształcić się w naszych fanów i klientów. Cały ten ruch z Google jest zupełnie bezpłatny.

Kluczowa jest odpowiednia koncepcja marketingu treści. Potem wystarczy opowiadać historie, których ludzie chcą czytać.

Nasza treść nie powinna być postrzegana jako bełkot marketingowy. Będziesz więcej sprzedawał gdy nie będziesz o tym mówił. Mimo, że nasz marketing treści jest tak zaplanowany, aby finalnie doszło do sprzedaży, musimy rozwinąć świadomość potencjalnego klienta, że nasza marka jest godna zaufania, musimy skupić się na pomocy i na spełnianiu potrzeb odwiedzającego.

W ten sposób o wiele więcej osób znajdzie naszą treści, a to da nam większy zasięg i wpływ na odbiorców. Nasza strategia marketingu treści pomoże wyróżnić się z tłumu.

Marketing treści pozwala zdominować swoją niszę i stać się liderem rynku

Założenie marketingu treści jest proste: jeśli chcesz aby Twoja marka stała się liderem rynku, musisz skupić się na niszy.

Można to osiągnąć przy użyciu słów kluczowych. Analiza SEO wykonana przez doświadczonego konsultanta, który dopasuje nas do kluczowych zachowań zachodzących w wyszukiwarkach, pomoże nam zrozumieć konkretnych użytkowników, jakie mają potrzeby, pytania, intencje.

Z aktualnych i archiwalnych danych wynika, że ludzie najczęściej szukają

  • to czego się boją (lęki)
  • to co ich interesuje (ciekawość)
  • rozwiązań (problemy)
  • marzeń (pragnienia)

Dlatego najlepiej dowiedzieć się czego ludzie oczekują, a dopiero później rozpocząć inwestycję w treść.

Jak znaleźć informacje na temat tego, czego ludzie chcą?

Istnieje wiele narzędzi, które nam w tym pomogą:

  • Google Keyword Planner jest dobrym punktem wyjścia, wystarczy wpisać słowa kluczowe i odkryjemy co jest aktualnie popularne.
  • Keywordtool.io to drugie narzędzie, które pozwoli nam poznać bardziej szczegółowo podobne frazy do tych co wpiszemy.
  • SEMrush pomaga przy „prześwietleniu” konkurencji. Możemy zobaczyć dosyć szczegółowe raporty o stronach konkurencji.

Podsumowanie

  • Inwestycja w samą treść bez planu SEO jest średnio optymalna. Ograniczysz swój sukces jeśli przestaniesz publikować treść, którą będą zainteresowani odbiorcy.
  • Skuteczny marketing treści, pomoże w zbudowaniu silnej marki, która przyciągnie więcej potencjalnych klientów, przede wszystkim tych płacących.
  • Połączenie SEO z marketingiem treści, wygeneruje znacznie lepsze wyniki.
  • Ponadczasowa treść przetrwa latami. Ruch i sprzedaż nie zatrzyma się, gdy skończymy kampanię.
  • Planowanie treści i jej promocja, pomoże nam uzyskać niewiarygodną moc i trwałość naszego marketingu treści i SEO.

[źródło] http://searchengineland.com/content-marketing-seo-bigger-picture-219796

Leave a reply