08 maj

7 porad, które pomogą zwiększyć ruch na Twojej stronie!

Istnieją dwa sposoby aby pozyskać ruch na Twojej stronie internetowej. Pierwszy sposób to polepszenie pozycji w wyszukiwarkach, a drugi to poprawa współczynnika klikalności (CTR). Podczas gdy większość ludzi koncentruje się na pierwszym sposobie tracąc sporo pieniędzy, warto wziąć pod uwagę drugi sposób, szczególnie że nie wymaga wiele wysiłku.

Oto siedem strategii, które pozwolą zwiększyć CTR:

1. Kopiuj reklamy

Większość marketingowców nie lubi płatnych reklam, bo płacimy za konkretny ruch na stronie. Jednak wiele możemy się nauczyć ze stosowania płatnych reklam.

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że ludzie, którzy uruchamiają płatne reklamy stale je badają (przynajmniej Ci, którzy wiedzą co robią). Po testach, testują dalej i dalej. Oznacza to, że reklamy są maksymalnie zoptymalizowane.

Ponieważ w reklamach można użyć niewielu słów, można założyć, że używane są tylko te, które mają realny wpływ na potencjalnego klienta.

Przykład:

W przykładzie poniżej widzimy, że dwie reklamy wspominają słowo „payment plans”. Wygląda na to, że jakiś elastyczny plan płatności jest ważny dla kogoś kto szuka dentysty, dlatego warto użyć tych słów kluczowych, jeśli jesteś dentystą.

copy-paid-ads-1

Inny przykład dla „home inspector”. Wspominają tutaj „Thermal Imaging” (kamerę termowizyjną). Nie wiem zbyt wiele na temat inspekcji domu, ale najwyraźniej osoby zainteresowane usługą szukają właśnie kamer termowizyjnych.

Jak widać, w ciągu dwóch-trzech minut znaleźliśmy kilka słów kluczowych, które zwiększą nasze CTR, co najważniejsze można tę metodę zastosować do każdej niszy.

copy-paid-ads-2

2. Wywołaj ciekawość

Ludzie z natury są ciekawscy i w ten sposób można ich łatwo ściągnąć na naszą stronę. Dobrym przykładem jest tekst: „nigdy nie zgadniesz, co stało się później…”. Obserwuj Facebooka. Na pewno jest to nadużywane, ale nie bez powodu – to po prostu działa! Oczywiście używaj kilku innych tytułów, które wywołują ciekawość.

invoke-curiosity

Nie zawsze ta metoda działa w przypadku opisu w meta, ale jest jeszcze kilka sposobów aby zaciekawić ludzi.

Kilka przykładów:

„Jak to zrobić …”

„Dowiedz się, jak…”

„Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się…”

„Co byś zrobił, gdyby…?”

3. Mów o swoich możliwościach, sprzedawaj korzyści

Oto kolejny pomysł skradziony z wieloletniej pracy przy Adwordsach. W rzeczywistości, Perry Marshall, jeden z najbardziej znanych strategów marketingowych online, mnie tego nauczył.

Zaleca tworzenie reklam prezentujących korzyści a dopiero potem opis naszych możliwości. I znowu, jeśli coś działa w Adwordsach, dlaczego miałoby nie zadziałać w opisie meta?

Pamiętaj, pokaż od razu korzyści jakie klienci mogą uzyskać (np. zarobić więcej pieniędzy, uzyskać białe zęby) a nasze możliwości są atrybutami naszej działalności (np. bezpłatne konsultacje, certyfikowany inspektor).

4. Używaj liczb

Korzystanie z liczb w tytułach, jest bardzo skuteczną metodą na pozyskanie kliknięć.

Dotyczy to nie tylko opisów meta, ale to generuje kliknięci w Adwordsach, Facebooku, YouTubie…

Oto przykład, który tytuł byś chętniej kliknął?

„Dowiedz się, jak zdobyć więcej linków do Twojej strony”

„Dowiedz się, jak uzyskać 26 linków w 32 minuty, wysyłając tylko 60 maili”

Mam nadzieję, że wybrałeś opcję drugą.

Powód, dla którego opcja druga jest atrakcyjniejsza, to konkrety. Przy użyciu liczb konkretnie przedstawiamy co można osiągnąć.

W kolejnym przykładzie wpisuję w wyszukiwarkę hasło „Improve SEO”. Pięć pierwszych stron używa konkretnych liczb w tytule lub opisie.

use-numbers

Jeśli nie zwróciłeś uwagi, to przypomnę, że ja też użyłem liczby w tytule tego artykułu 🙂

5. Wspomnij o swoim USP

Twój USP (Unique Selling Proposition [Unikalna propozycja przy sprzedaży]) jest to coś co odróżnia Cię od konkurencji.

Może to być darmowa przesyłka, może być to informacja, że jesteśmy laureatem Nagrody Nobla. Cokolwiek to jest, trzeba koniecznie to wyróżnić aby odróżnić się od stada.

Rozważmy następujący przykład. Polityka sklepu obuwniczego Zappos polega na zapewnieniu maksimum komfortu klientom. Udało im się to osiągnąć dzięki darmowej wysyłce oraz zwrocie. Dzięki temu, klient może zamówić pięc par butów, przymierzyć wszystkie i odesłać cztery, które się nie spodobały.

Kiedy wpisałem w wyszukiwarkę „winter boots” (buty zimowe). Pierwsza strona jaka wyskoczyła to sklep Zappos. A co od razu podkreślili? Właśnie swoje USP, zarówno w tytule jak i opisie.

Każdy, kto szuka zimowych butów od razu zobaczy Zappos oraz to, że jest inny, dlatego prawdopodobnie kupi tam buty.

6. Używaj swoich słów kluczowych

Dużo pisałem o pozyskiwaniu kliknięć dzięki kuszącym opisom, ale nie zapominajmy o umieszczaniu w nich naszych słów kluczowych. Jeśli na stronie oferujemy „implanty w Toronto”, to nie możemy zapomnieć aby takiego samego wyrażenia użyć w opisie. Oczywiście nie zasypujmy opisu samymi słowami kluczowymi, ale używajmy tych najważniejszych, to podwyższy naszą pozycję.

Inną istotną korzyścią z używania słów kluczowych, jest to, że zostaną ode podświetlone w Google. To pomaga wyszukiwarce określić czy nasza strona jest najbardziej trafiona dla wyszukiwanego hasła, to spowoduje większe prawdopodobieństwo kliknięcia.

use-keywords

7. Połącz wszystko w jedno

Najlepsze porady przeczytałeś powyżej. Na koniec najlepsze co można zrobić to po prostu wszystko połączyć. Oczywiście na tyle na ile zmieścimy się do 160 znaków. Po dopasowaniu wszystkiego, śledźmy nasze CTR w Analyticsie, zobaczymy wtedy co działa dobrze a co gorzej. SEO to proces ciągły, który trzeba udoskonalać z upływem czasu. Śledząc swoje wyniki, uczmy się na błędach i udoskonalajmy co się da.

Mam nadzieję, że wszystkie wymienione w tekscie punkty, zainspirowały Cię do spróbowania na własnej witrynie. Życzę owocnych wyników!

[źródło] http://www.searchenginejournal.com/8-tips-writing-killer-meta-descriptions-increase-ctr/131019/

Leave a reply