30 kw.

Czy jesteśmy świadkami „Mobilegeddona” po aktualizacji algorytmu Google?

W ubiegłym tygodniu Google wprowadziło nowy algorytm dla wyszukiwania stron w wersjach mobilnych. Chodzi o wyróżnienie w wynikach wyszukiwania tych stron, które są dostosowane do urządzenia mobilnego (chodzi oczywiście o wyszukiwanie za pomocą urządzenia mobilnego).

Jest już tydzień po premierze i czy tak naprawdę to wpłynęło znacząco na wyniki wyszukiwania? Jak dotąd nie bardzo.

Google potwierdziło, że wdrożenie nowego algorytmu rozpoczęło się 21 kwietnia we wtorek. Faktycznie, niektóre zmiany można było już zauważyć w środę 22 kwietnia. Jednak nadal były to zmiany nieznaczne. Kilka firm SEO śledzi zmiany po aktualizacji i w większości przypadków, nie widać drastycznych zmian. Wiadomo, że cały proces ma trwać ponad tydzień, może nawet dwa. Więc może potrzeba jeszcze chwilę poczekać?

Dr Peter Meyers z Moz prześledził wyniki wyszukiwania topowych słów kluczowych dla urządzeń mobilnych i powiedział: „do tej pory największym dniem zmian był 22 kwietnia, jednak nadal nie było to tak duże”.

Marcus Tober z SearchMetrics, prześledził dane wygranych i przegranych. Oświadczył, że „Mobilegeddon jest obecny” i dodał „istnieją pewne istotne zmiany w danych, ale to jeszcze nie jest w pełni zauważalne”.

desktop-vs-mobile-rank-comparison-pt-4-e14298999946271 (1)

Społeczność webmasterów, nie było zbytnio pod wrażeniem istotności zmian w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. To oznacza, że większość nie zauważa istotnych zmian w rankingach wyszukiwarek mobilnych. Po prześledzeniu środowiska SEO i Webmasterskiego krąży opinia o znikomych zmianach na polu mobilnego wyszukiwania. Dlatego jest jeszcze chwila aby dostosować swoją stronę do nowego algorytmu.

Aby sprawdzić, czy Twoja witryna spełnia kryteria mobilności narzucone przez Google, możesz skorzystać ze specjalnego narzędzia – https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly

Jeśli przegapiłeś opublikowaną jakiś czas temu przez Google, listę największych błędów popełnianych przy dostosowaniu stron do wersji mobilnych, powinieneś ją sprawdzić: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/common-mistakes/

Leave a reply