16 kw.

15 miejsc, gdzie powinniśmy publikować swoją treść

Samo pisanie i publikowanie postów na blogu już nie wystarcza. Nasza praca nie może się ograniczać tylko do przycisku „publikuj”. Trzeba poświęcić trochę czasu na promowanie swoich treści.

Dla większości blogerów, pierwszym krokiem jest podzielenie się wpisem na Facebooku i Twitterze. Lecz dzisiaj to nie wystarcza, warto zapoznać się z kilkoma nowymi platformami, gdzie warto publikować nasze treści.

Oto 15 dodatkowych miejsc, gdzie powinniśmy dzielić się swoimi postami:

SlideShare

Dołącz do swojego postu pokaz slajdów z PowerPointa lub innego programu do tworzenia prezentacji. Dzięki SlideShare w łatwy sposób opublikujesz i wyświetlisz prezentację na swoim blogu. Taki wpis na pewno wyróżni się spośród tysiąca zwykłych postów.

Visual.ly

Na Visual.ly nie tylko stworzymy świetne infografiki, ale otrzymamy dostęp do swobodnego udostępniania swoich plików. Stworzenie infografiki mocno uatrakcyjni nasz wpis. Każdy blog, który korzysta z infografik notuje dużo większe zainteresowanie niż bez infografik.

Grupy LinkedIn

Udostępnianie treści w grupach na LinkedIn to zapewnienie, że trafimy do pożądanej grupy odbiorców. Musimy jednak pamiętać, aby nasz wpis trafiał celnie w zainteresowania osób korzystających z danej grupy. Musimy uważać aby nie zostać uznanym za spamera, który za wszelką cenę chce zdobyć wyświetlenia.

Pinterest

Aktywna społeczność Pinteresta czyni to miejsce idealnym do budowania ruchu na naszym blogu. Zamieszczając atrakcyjne i odpowiednie grafiki z linkiem do naszego wpisu, możemy w łatwy sposób nakłonić wiele osób do sprawdzenia naszej treści.

Instagram

Instagram podobnie jak Pinterest bazuje na wizualnej formie przekazu. Podobnie jak na Pinterescie warto publikować ciekawe grafiki z linkiem do naszej strony. Instagram ma silną społeczność wśród młodych ludzi, to również dla nas cenna informacja jak targetować naszą treść.

Tribber

Jeśli potrzebujemy szybkiego dotarcia do czytelników, warto wykorzystać Tribbera. Ta platforma społecznościowa umożliwia dołączenie do ztargetowanych „tribów” (plemion), to nam w łatwy sposób umożliwi budowanie relacji z innymi blogerami i pozyskiwanie sporego ruchu na naszym blogu.

StumbleUpon

Ten serwis społecznościowy pozwala użytkownikom na przeglądanie losowych stron, dzięki przyciskowi „Stumble”. Wystarczy, że dodamy do sieci swoją stronę, jeśli użytkownik losowo na nią trafi i pozytywnie oceni, zwiększy się jej rotacja. Jest to łatwy sposób aby zyskać wiarygodnych czytelników.

Google+

Google Plus to kolejne narzędzie społecznościowe, które umożliwia nam publikowanie swoich treści. Zamieszczając posty w tym serwisie na pewno zwiększymy zasięg naszej treści. Pamiętajmy aby nie nastawić się na mocną autopromocję. Google+ preferuje unikalne treści, które będą o wiele chętniej czytane niż suche linkowanie.

BizSugar

Jeśli posiadasz bloga o małej firmie, warto udostępnić post na BizSugar. Ta strona została stworzona aby pomóc blogerom w publikowaniu biznesowych newsów i porad. To idealne miejsce, żeby pozyskać nowych czytelników.

Twoja lista mailingowa

Warto budować własną bazę mailingową, zachęcać ludzi do zapisywania się w zamian za małe gratisy. Jest to najlepszy sposób do bezpośredniego kontaktu ze swoimi czytelnikami. Warto wysyłać maila nie częściej niż raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie. Unikajmy częstszych mailingów aby nie zniechęcić czytelników do odwiedzania naszej strony.

Scoop.it

Scoop.it jest jednym z tych miejsc, gdzie użytkownicy szukają ciekawego i nowego kontentu. Dzięki temu dostajemy doskonałe miejsce do zaprezentowania naszych treści. Możemy na początku skorzystać z pakietu „freemium”, gdzie dostaniemy możliwość jednej publikacji. Za 11$ miesięcznie, dostaniemy możliwość publikacji do pięciu tematów, zaś za 67$ miesięcznie do 15 tematów.

Strony tematyczne w oparciu o format społecznościowy

W zależności od tematu jakim się zajmujemy, warto publikować naszą treść w serwisach powiązanych tematycznie. Np. Inbound.org jest serwisem, gdzie sprawdzą się treści o SEO, blogach czy marketingu. ManageWP.oeg to dobre miejsce aby dodawać artykuły dotyczące WordPressa. DesignFloat jest idealny dla projektantów stron internetowych a Dzone to dobre miejsce dla programistów

Blog Engage

Strona pozwala na publikację naszego bloga w zależności od tematu. Znajdziemy tutaj wszystko od finansów po anime czy kosmetyki. Najważniejsze, że w łatwy sposób możemy znaleźć potencjalnych czytelników zainteresowanych naszym blogiem.

Branżowe sieci społecznościowe

Oprócz społecznościówek ukierunkowanych na dany temat, warto poszukać czy w swojej branży nie istnieje dedykowany portal. Zależnie od branży, możemy trafić np. na popularne forum, gdzie znajdziemy tylko i wyłącznie osoby zainteresowane naszymi treściami. Warto się tam pokazać.

Reddit

Na koniec Reddit, jeśli faktycznie operujesz w niszowym temacie, na pewno tutaj znajdziesz odpowiednich odbiorców. Użytkownicy tego portalu są bardzo zaangażowani i wrażliwi na wszelkie próby spamowania. Upewnij się, ze Twoja treść ma wysoką jakość i nie posiada tzn „bełkotu marketingowego”. Strona posiada ogromny ruch, więc jeśli uda Ci się zdobyć wiarygodność, może stać się doskonałym źródłem nowych czytelników.

Znalezienie miejsca do publikacji naszych treści nie jest trudne. Internet to ogromne miejsce z ogromnymi możliwościami. Wystarczy upewnić się, że mamy do zaoferowania wartościową treść i na pewno znajdziemy potencjalnych odbiorców. Obyśmy nie ograniczali się tylko do Facebooka i Twittera!

Leave a reply