11 kw.

Jak często udostępniać treść w mediach społecznościowych?

0303-social-media-frequency-509x1024

Wg. badań przepis na udostępnianie treści jest jasny i prosty. Oczywiście wiele zależy od indywidualnych czynników, dlatego warto przeprowadzić własne „badania”. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek odnośnie częstotliwości publikowania treści w mediach społecznościowych.

Twitter: 3 razy dziennie lub więcej

„Po trzecim tweecie zaangażowanie nieznacznie maleje”

Latem 2013 roku, Social Bakers zbadali 11 tysięcy losowych tweetów największych marek. Okazało się, że częstotliwość trzech tweetów dziennie to punkt, w którym zanotowano największe zaangażowanie.

W 2012 roku badania Track Social wykazały, że największe zaangażowanie uzyskiwano przy pięciu tweetach dziennie. Czy 3-5 tweetów dziennie to mało? Możliwe. Co ciekawe, w tym samym badaniu Track Social wykazał, ze niezależnie od ilości wpisów zaangażowanie utrzymywało się na podobnym poziomie nawet przy 30 tweetach. Podsumowując, można dziennie wrzucać 30 tweetów, ale największe zaangażowanie zbudujemy przy około 3-5.

Facebook: 2 razy dziennie, zazwyczaj

„2 posty dziennie wystarczą by nie spadała diametralnie liczba polubień i komentarzy”

Wiele się zmieniło w News Feedzie Facebooka w przeciągu ostatnich kilku lat. Warto zauważyć, że padania Social Baker dotyczą lat 2012 i 2011. Wskazują one, aby pisać na Facebooku od 5 do 10 razy w tygodniu lub 1 do 2 razy w ciągu dnia.

Z ustaleń Track Social wynika:

„Kiedy publikujemy do dwóch wpisów dziennie, nasze posty angażują społeczność w 57% przy polubieniach i 78% przy komentarzach. Po publikacji większej ilości postów, zaangażowanie diametralnie spada.”

LinkedIn: raz dziennie

„20 postów miesięcznie (1 post dziennie) pozwala na dotarcie do 60 procent odbiorców.”

Jak wynika ze statystyk, wystarczy 20 postów miesięcznie na LinkedIn aby zaangażować społeczność na poziomie 60%. 20 razy w ciągu miesiąca, czyli 4 tygodnie po 5 dni roboczych. To idealny schemat na publikację treści w tym serwisie. Wynika to przede wszystkim, z tego, że większość użytkowników tego portalu korzysta z niego w ciągu dni roboczych.

Google+: 3 razy dziennie, zazwyczaj

Stone Temple Consulting’s Mark Traphagen i Socialmouths’ Daniel Sharkoveach opublikowali infografikę z której wynika:

„Im częściej piszesz, tym więcej aktywności uzyskujesz. Użytkownicy zauważyli pozytywną korelację pomiędzy częstotliwością a zaangażowaniem. Kiedy zmniejszamy ilość wpisów, nasz ruch na stronie może spaść nawet do 50%.”

Pinterest: 5x dziennie lub więcej

„Największe marki na Pinterest doświadczyły stabilnego wzrostu zaangażowania, przyjmując strategię wielu publikacji w ciągu dnia.”

W 2013 firma marketingowa Piqora obserwowała największe marki jak Whole Foods, Lowes czy LL Bean na Pinterest. Zauważyli oni znaczny wpływ na ruch przy częstym publikowaniu. Znaczny wzrost zaangażowania występował przy 3 do 10 publikacji dziennie.

Instagram: 1,5 razy dziennie lub więcej

Największe marki udostępniają na Instagramie średnio 1,5 zdjęcia dziennie. Zwiększenie tej ilości nie ma wpływu na zaangażowanie użytkowników.

Union Metrics zanalizowało 55 najpopularniejszych marek na Instagramie, aby sprawdzić jaki jest najlepszy czas do publikowania, częstotliwość itd.
Okazało się, że większość marek dzieli się zdjęciami średnio raz do dwóch razy dziennie. Niektóre marki nawet do 10 razy dziennie co nie miało znaczącego wpływu na spadek zaangażowania. To oznacza, że aktualnie możemy publikować ile tylko chcemy bez straty na zaangażowaniu naszych użytkowników.

Podsumowanie

Wiele badań wskazuje mniej więcej jaką zachować proporcję w publikacji aby utrzymać relatywnie wysoki współczynnik zaangażowania. Jednak każdy przypadek jest inny, dlatego warto własnymi siłami badać nasze strony społecznościowe i analizować wyniki. Mamy nadzieję, że podane informacje będą dobrym punktem wyjścia do prawidłowego planowania publikacji na stronach społecznościowych.

Źródło: http://www.searchenginejournal.com/often-post-social-media-see-popular-research-infographic/127280/

Leave a reply