06 kw.

Facebook prezentuje nowe funkcje dla Messengera i udostępnia filmy innym witrynom

Na konferencji Mark Zuckerberg podkreślał, że jego marka to nie tylko Facebook ale szereg innych ważnych aplikacji społecznościowych.

Jeszcze kilka lat temu Facebook był wyłącznie pojedynczą aplikacją społecznościową w waszych komputerach lub telefonach – zaznaczył szef Facebooka. – Dzisiaj mamy do czynienia z całą rodziną produktów takich jak Messenger, Instagram czy WhatsApp. Stworzyliśmy wszystkie te platformy po to, by dać użytkownikom możliwość dzielenia się pomiędzy sobą tak szerokim wachlarzem rozmaitych treści, jak to tylko możliwe – podkreślił Zuckerberg.

facebook-messenger

Pierwszą z nowości jakie zaprezentowano na konferencji jest Messenger Platform. Dzięki temu rozwiązaniu, twórcy aplikacji będą mieli możliwość wzbogacić komunikator o wiele dodatkowych funkcji. Będzie można np. dodać animowane GIFy czy zastosować efekty dodatkowe do wysyłanych filmow. Już teraz Facebook współpracuje z kilkoma producentami aplikacji, które będą dostępne z poziomu Messengera. Drugą nowością ma być współpraca z wydawcami treści. Dla przykładu została zaprezentowana współpraca ze stacją EPSN, która codziennie będzie prezentować użytkownikom komunikatora najciekawsze fragmenty newsów sportowych.

facebook-messenger-multiple

Businesses on Messenger, to kolejna nowość, która zapewni komunikację między osobami a firmami.

Dzięki Businesses on Messenger, będziemy mogli zwrócić się bezpośrednio do firm np. z jakimś pytaniem. Dla przykładu po zakupie w sklepie internetowym, będziemy mogli skontaktować się ze sklepem za pomocą aplikacji Messengera i zapytać o status przesyłki.

facebook-messenger-status

Kolejną nowością zaprezentowaną podczas konferencji, jest wprowadzenie do filmów z Facebooka możliwości udostępniania ich na zewnętrznych witrynach. Będzie to działało za pomocą specjalnego kodu, który będzie trzeba skopiować i wkleić na naszą stronę www. To na pewno ułatwi m.in. blogerom udostępnianie filmów bezpośrednio na swoich blogach. Warto wspomnieć, że jakiś czas temu Facebook zastosował automatyczne uruchamianie wideo podczas przeglądania tablicy. Takie rozwiązanie wpłynęło znacznie na zasięgi i oglądalność materiałów filmowych w serwisie. Filmy udostępnianie na Facebooku mają również o wiele większe zasięgi niż filmy udostępnianie z zewnętrznych serwisów.

facebook-embed-video

Szef Facebooka poinformował również, że serwis będzie wspierał wideo tworzone w formacie 360 stopni. Oprócz tego, Zuckerberg zapewnił, że w serwisie dokonano zmian, które mają wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa i stabilności platformy.

Źródło: newsroom.fb.com

Leave a reply