17 mar

Jak tworzyć atrakcyjny kontent?

Od kiedy Google potwierdziło, że wpisy z Facebooka i Twittera mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce, potrzeba tworzenia atrakcyjnego kontentu dla mediów społecznościowych wzrosła.

Dziś trzeba tworzyć mocne sygnały ze społecznościówek dla Google, Yahoo!, Bing i innych wyszukiwarek: zwiększają one naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Atrakcyjny kontent, zwiększa ruch na stronie internetowej, silniej angażuje użytkowników i daje większy współczynnik konwersji. To wszystko przekłada się na pozycję, wiarygodność i odbiór naszej marki.

Poniżej przedstawiamy jak stworzyć atrakcyjną treść w kilku krokach:

Poznaj odbiorców

Stwórz treść pod największy segment swoich odbiorców. Załóżmy, że jesteś luksusową marką, która w większości opiera swoją komunikację społecznościową na Instagramie. Warto wiedzieć, że aż 80% użytkowników Instagrama stanowią kobiety. Dla porównania, Facebook gromadzi 53% kobiet, co jest zdecydowanie bardziej zrównoważoną wartością.

Zebranie szczegółowych danych demograficznych pomoże nam w doborze odpowiednich treści do konkretnych odbiorców. Pomoże nam to również w ustaleniu właściwego tonu komunikacji z fanami.Przykładowo użytkownicy LinkedIn mogą nieprzychylnie odebrać Twój humorystyczny wpis, co zupełnie inaczej odbiorą użytkownicy Facebooka czy Twittera.

Właściwy typ treści oraz czas publikacji

Skup się na odpowiedniej treści, która tworzy największe zaangażowanie Twoich fanów. Prawdopodobnie zdążyłeś już zauważyć co zbiera najwięcej „lajków”, udostępnień czy komentarzy. Skup się na tym, aby właśnie taką treść tworzyć najczęściej.

Najbardziej przyciągającą treścią są infografiki: dotyczy to wszystkich platform społecznościowych. 30 razy bardziej prawdopodobne jest to, że ktoś przeczyta naszą infografikę niż zwykły wpis oparty na samym tekście. Warto zwrócić też uwagę, że na Facebooku wzrosła oglądalność filmów o 50%. Materiały wideo są uznane za przyszłość marketingu, warto więc zastanowić się nad taką formą przekazu naszych treści.

Ponadto, upewnij się, że wszystkie Twoje wpisy są prawidłowo zaplanowane. Publikacja w odpowiednim czasie ma ogromne znaczenie. Zwykle największe zaangażowanie użytkowników Facebooka objawia się w czwartki i piątku (wtedy jest większe o 18% w porównaniu z innymi dniami tygodnia). Od poniedziałku do czwartku warto zamieszczać treści na Twitterze, a od wtorku do czwartku na LinkedIn.

Bądź jednym z nich

Bycie obecnym w mediach społecznościowych to najprostszy sposób na partnerstwo. Tworzenie treści na podstawie aktualnych wydarzeń czy innowacji w swojej branży oraz włączenie się do dyskusji na innych profilach procentuje. Wykorzystaj moc hashtagów na FB, Twitterze czy Instagramie. Dzięki tematu łatwo znajdziesz interesujący Cię temat a co za tym idzie odbiorców, których również ten temat angażuje.

Śledź aktualne trendy. Skoro wszyscy robią selfie, Ty również je zrób! Akcja typu ice bucket challenge? Włącz się do niej. Chodzi o stworzenie odpowiedniej więzi z naszymi fanami, aby poczuli się, że są częścią naszej społeczności a nie tylko pustym „lajkiem”.

Zaangażowanie pracowników

Pracownicy są twarzą naszej marki, ich zaangażowanie w mediach społecznościowych kształtuje związek firmy z publicznością. Zachęcajmy swoich pracowników do zakładania pół-profesjonalnych kont na Facebooka, Twitterze, Instagramie, YouTubie i innych portalach społecznościowych. Niech ich zadaniem będzie podtrzymywanie komunikacji z fanami. Nie mają niczego sprzedawać, wystarczy angażować.

Przekup ich małą łapówką

Nie, nie pieniędzmi. Ale np. ofertą specjalną, rabatem czy konkursami. Instagram i Facebook są idealnym miejscem na organizację konkursów fotograficznych oraz do tworzenia atrakcyjnych kampanii. Kampania #bareselfie na Instagramie i #ALSIceBucketChallenge na Facebooku to dwa przykłady, jak zwyczajne marki mogły stać się gwiazdami przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania swoich użytkowników.

Pamiętaj, żeby też nie przesadzać i nie zasypywać swoich fanów zbyt duża ilością treści, wtedy możemy być posądzeni o spamowanie.

Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest po prostu w nich być i to regularnie!

Źródło: http://www.searchenginejournal.com/social-media-101-create-engaging-content/122495/

Leave a reply