02 mar

Nowa polityka pozycjonowania stron mobilnych w Google

Już 21 kwietnia Google zamierza wprowadzić nową politykę pozycjonowaniem stron. Chodzi konkretnie o mobilne wersje wyszukiwarki, które będą wyświetlały wyniki stron przystosowanych do urządzeń przenośnych, wyżej niż standardowe witryny.

Oznacza to, że użytkownicy smartfonów i tabletów w dużo łatwiejszy sposób trafią na strony internetowe przystosowane do ich urządzeń. Warto przypomnieć, że już jakiś czas temu Google wprowadził oznaczenie witryn mobilnych w swojej wyszukiwarce.

Webmasterzy mają możliwość sprawdzenia poprawności swojej witryny, dzięki platformie udostępnionej przez Google: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?utm_source=wmc-blog&utm_medium=referral&utm_campaign=mobile-friendly

Takaki Makino z Google tłumaczy, że tym razem gigant z Mountain View chce dać czas webmasterom na przystosowanie swoich stron i serwisów do potrzeb użytkowników mobilnych. Dzięki temu zminimalizuje się szansa na zniknięcie z pierwszych stron wyszukiwania po prowadzeniu ww. zmian.

Oprócz nowej polityki pozycjonowania stron mobilnych, Google wprowadził system App Indexing. Jeśli twórca aplikacji umieści ją w swoim systemie, to będzie ona prezentowana w wynikach wyszukiwania, podobnie jak ma się to ze stronami internetowymi.

O zmianach możemy przeczytać na oficjalnym blogu Google – http://googlewebmastercentral.blogspot.com/

Leave a reply