16 lis

Tam, gdzie Content Marketing przecina się z SEO

Jeśli były kiedykolwiek dwie taktyki marketingowe w sieci, które są ze sobą ściśle powiązane, są to Content Marketing (marketing treści) i SEO (optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarek). Mieszanie ich razem ze sobą w prawidłowy sposób daje niesamowite efekty pozycjonowania strony internetowej w jak najbardziej naturalny i przystępny sposób zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Content marketing i SEO współpracują tak dobrze ze sobą, ponieważ tak naprawdę dotyczą tych samych rzeczy – dania swoim użytkownikom dokładnie tego, czego chcą. Musisz użyć wyszukiwarki, aby móc znaleźć odpowiednią treść. Potrzebna jest też sama treść, która przyciąga użytkowników i sprawia, że wracają na stronę.

To jest podwójna kooperacja obu metod. SEO, bez żadnej zawartości, którą użytkownicy chcieliby faktycznie przeczytać, staje się po prostu spamem. Musi także być treść, którą użytkownicy będą mogli znaleźć. Jeżeli zawartości nie można znaleźć w wyszukiwarkach, to strona tak naprawdę jest bezużyteczna.

Na szczęście nie trzeba się zagłębiać w teorii wyszukiwania lub rozmawiać o rozbudowanej strategii treści, by zacząć stosować te dwie metody razem. Trzeba tylko zrozumieć, jakie elementy stron trzeba zoptymalizować zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla ludzi.

Dobierz właściwe słowa kluczowe

Może słyszałeś, że słowa kluczowe nie mają już znaczenia. Cóż, choć nie są tak ważne jak kiedyś, nadal mają spore znaczenie. Treść nadal powinna zawierać słowa kluczowe.

Dlaczego robisz to dla wyszukiwarek:

Część ruchu, który pochodzi z wyszukiwarki rozpoczyna się od wpisania słowa kluczowego użytkownika. Po prostu, słowa kluczowe muszą odzwierciedlać stronę na której się znajdują. Istnieją oczywiście inne czynniki, ale ludzie jednak cały czas wyszukują treści za pomocą słów kluczowych. 

Najlepsza optymalizacja treści obraca się też wokół tego, co nazywa się „długi ogon słów kluczowych”. Są to frazy kluczowe z trzech słów lub więcej i często są pośrednio związane z produktem lub usługą. Mają mniejszy ruch wyszukiwania na słowo kluczowe, ale zazwyczaj znacznie mniej konkurencji. To sprawia, że ​​są łatwiejsze do pozycjonowania.

Dlaczego warto to zrobić dla pozyskania użytkowników – wyszukiwania na długi ogon słów kluczowych są często trafniejsze, a tym samym bardziej przekonujemy użytkowników do siebie i tacy użytkownicy częściej do nas wracają. Jeśli można znaleźć kilka naprawdę długich ogonów słów kluczowych z dużą ilością zapytań, jest to naprawdę święty Graal marketingu sieciowego.