10 gru
  • grudzień 10, 2012
  • Inne

Jak często Polacy logują się na serwisy społecznościowe?

Polacy coraz częściej korzystają z różnych serwisów społecznościowych. Początkowo prym wiodły u nas popularna „Nasza klasa”, obecnie NK.pl oraz serwis biznesowy GoldenLine. Teraz jednak coraz entuzjastyczniej zwracamy się ku takim portalom jak Facebook czy Google+. Motywacja do zakładania nowych kont wynika głównie z chęci kontaktów ze znajomymi czy też chęci znalezienia dla siebie pracy. Właśnie pomiędzy tymi dwoma celami sieci społecznościowych widać u nas duży podział na strefę prywatną i biznesową.

Facebook górą
Gdy chcemy porozmawiać z rodziną czy przyjaciółmi, zawierać nowe znajomości lub odnawiać stare, wtedy wybieramy najczęściej serwisy takie jak Facebook czy NK.pl. Powodzeniem, ale wśród mniejszości, cieszy się Google+ czy Twitter. Ponad połowa Polaków zarejestrowanych na Facebooku, obecnie najpopularniejszym portalu na całym świecie zrzeszającym przeszło 1 miliard osób, wskazuje, że wchodzi na niego codziennie, 17% kilka razy w miesiącu. NK.pl z kolei notuje gorsze wyniki, najwięcej osób loguje się tam kilka razy w miesiącu lub w roku.

Biznes z GoldenLine
Dla tych, dla których ważny jest własny biznesowy wizerunek w sieci, istotny z kolei jest serwis GoldenLine. Codziennie loguje się na niego tylko 12% użytkowników, ale już 31% kilka razy w tygodniu i aż 46% kilka razy w miesiącu. Powodzeniem, chociaż mniejszym od GoldenLine, cieszą się też takie portale jak Profeo, LinkedIn. Często spotkać tam można przedstawicieli agencji interaktywnych poszukujących pracowników. To kolejny fenomen: coraz więcej firm poszukuje podwykonawców nie poprzez portale agregujące kandydatów a właśnie przez LinkedIn czy GoldenLine.

Zatem zdecydowana większość z nas odwiedza często portale społecznościowe, chociaż chętniej zaglądamy na te dotyczące naszej strefy prywatnej, rzadziej na te biznesowe.