02 paź

9 korzyści responsywnych stron internetowych

Responsywność jest obecnie jednym z najważniejszych trendów w projektowaniu stron internetowych, ale czy cały wysiłek jaki jest do tego potrzebny jest tego wart? Nie można po prostu mieć osobnych projektów na ekrany mobilne i desktopowe? Każdy wydaje się zwracać jednak ku responsywności projektu na oddzielnych interfejsach stron internetowych, ale to nie powód, aby samemu w to wchodzić. Powinieneś zastanowić się nad faktycznymi korzyściami z własnej perspektywy. Zatem jeśli już tylko wiesz do czego potrzebujesz strony internetowej i rozważasz jej techniczne aspekty, postaramy się pomóc przy tej decyzji i przedstawić 9 faktycznych korzyści responsywnego projektu strony internetowej.

Elastyczność

Treść jest na tyle elastyczna, aby płynnie przechodzić z jednego ekranu do drugiego w responsive design. Oznacza to, że użytkownicy mają elastyczność w dostępie do strony internetowej na wszystkich swoich urządzeniach bez zniekształconej treści lub wczytywania.

Zalecane przez Google

Zazwyczaj, gdy Google zaleca coś milionom specjalistów marketingu internetowego, powinni oni słuchać. Google jest właścicielem 67 procent rynku wyszukiwarek, a jego zalecenia są nie bez podstaw, fundamentem algorytmu wyszukiwania jest jak najtrafniejsze trafienie użytkownika do poszukiwanej przez niego treści, przedstawionej w jak najbardziej przejrzysty sposób. Google wie z doświadczenia, że użytkownicy kochają responsywny układ strony i temu też podporządkowuje swoją filozofię. Ci, którzy nie dostosują się do mobilnych użytkowników najbardziej stracą w wynikach wyszukiwania.

Łatwość zarządzania

Gdy masz osobną stronę internetową dla komputerów stacjonarnych i przenośnych, potrzebne są także dwie oddzielne strategie, kampanie SEO treści i zespołów projektowych. Nie trzeba dodawać, że może to być dość skomplikowane. Responsywny projekt ma jeden fundament, który może działać dla tych samych strategii i kampanii, co oznacza, że jest o wiele mniej pracy dla Ciebie.

Opłacalność

Pojawiają się oczywiście głosy, że responsywność jest bardzo drogim zabiegiem i niekoniecznie wartym swojej ceny, to w rzeczywistości znacznie taniej wychodzi stworzyć responsywny layout. W zależności od funkcji, które chcesz na swojej stronie, początkowe koszty responywnego projektu mogą być wyższe, ale w dłuższej perspektywie daje ogrom innych korzyści – zmniejsza koszty i potrzeby marketingu, czyni stronę bardziej przystępną, nie wymaga tworzenia osobnej wersji mobilnej, wpływa na optymalizację strony i jej widoczność w wyszukiwarkach.

Pomaga uniknąć duplikowania treści

Po aktualizacjach algorytmu wyszukiwania Google, powielanie treści może bardzo obniżyć ranking Twojej strony. Oddzielne strony dla telefonów komórkowych i urządzeń stacjonarnych powoduje ryzyko zinterpretowania tego jako powielanie treści w internecie. Google osobno podejmuje działania ułatwiające wyszukiwanie stron użytkownikom mobilnym, przez co googleboty mogą trafić na podwójną stronę o tej samej treści – dla urządzeń tradycyjnych i dla urządzeń mobilnych, a to skutkuje słabszą pozycją w wyszukiwarce.

Silniejszy Link Building

Linki zewnętrzne do Twojej strony działają tylko wtedy, gdy nie ma problemów z jej wyświetleniem. Gdy twoja strona nie pasuje do odpowiadającej formy, strona ładuje się wolniej. Mowa tu oczywiście głównie o użytkownikach mobilnych. Przechodząc ze strony responsywnej na taką, która nie obsluguje użytkowników mobilnych, jej właściciel straci podwójnie – na samych użytkownikach i na pozycji w wyszukiwarce.

Większą prędkość wczytywania

Niestety, średni czas ładowania strony dla wszystkich urządzeń to siedem sekund, co jest znacznie wolniejsze niż w idealnym czasie jednej sekundy. Czterdzieści procent wszystkich użytkowników telefonów komórkowych opuści stronę internetową, jeśli trwa to dłużej niż trzy sekundy, aby ją załadować. To wyraźnie pokazuje konieczność szybszego ładowania dla urządzeń mobilnych, która jest czymś, co Responsive Web Design może dostarczyć.

Łatwiejsze raportowanie

Śledzenia i analizy są jednymi z najważniejszych czynników udanej strony, a gdy masz Responsive Web Design, można zobaczyć wszystkie z tych raportów na jednym, łatwym do odczytania stronie. To pozwala na porównanie co działa, a co nie dla wszystkich urządzeń i eliminuje pomyłki, która pochodzi z wielu raportów.

Bardziej efektywne zarządzanie stroną

Zarządzanie swoją responsywną stroną będzie kosztować dużo mniej i zabierze znacznie mniej czasu niż zarządzanie w dwóch oddzielnych miejscach. Jest mniej treści na ekranie i można uzyskać dostęp do wszystkich informacji w jednym interfejsie, zamiast mieć do czynienia z zawiłościami dwóch.

Decyzja o projektowaniu responsywnej strony internetowej należy ostatecznie do Ciebie. Możliwe jest zarządzenie odrębnych stron internetowych dla wielu urządzeń, ale to zajmie więcej czasu i pieniędzy. Korzyści z responsywności są jasne. Teraz to do Ciebie, aby Twoja witryna je posiadała.