01 wrz

Reklamy AdWords

Nowoczesne formy promocji w sieci pozwalają na osiągnięcie naprawdę spektakularnych rezultatów. Można dzięki nim wypromować praktycznie każdą stronę internetową, ale trzeba pamiętać o tym, że konieczne jest dobranie odpowiednich działań w tym celu. Niektóre z nich kierowane są do węższego grona odbiorców, z innych z kolei może korzystać znacznie więcej osób. Do tych drugich z pewnością zaliczy się reklamę kontekstową, której przykładem są reklamy AdWords oferowane przez wyszukiwarkę Google.

Czym jest reklama kontekstowa?

Każdy z nas z pewnością miał już okazję zetknąć się w sieci z reklamami kontekstowymi. Wiele z nas jednak nie zdaje sobie z tego sprawy. Reklama kontekstowa, jak też sama jej nazwa wskazuje, jest częścią działań marketingowych i polega na tym, aby dopasować treść wyświetlanej reklamy do tego, z jaką ma się do czynienia tematyką strony internetowej. Zatem reklamodawca nie musi obawiać się tego, że jego reklama trafi do nieodpowiedniej grupy docelowej.

Korzystanie z reklamy kontekstowej jest obecnie bardzo popularne. Wybierane w tym celu są między innymi kampanie linków sponsorowanych AdWords w Google, do dyspozycji ma się też przykładowo Onet Boksy, a także wiele innych typów tej reklamy na rozmaitych portalach. Jak wyświetlana jest na nich i powiązanych z nimi stronach reklama kontekstowa? Najczęściej ma ona formę graficznych banerów lub też linków prowadzących do konkretnej strony.

Jak działa reklama kontekstowa?

Na początek reklamodawca musi wybrać odpowiednie słowa strony internetowe, na których może wyświetlać się dana reklama. Tutaj liczy się to, aby były one dopasowane do przekazu reklamowego. Można w ten sposób wykluczyć te strony, na których reklama miałaby się nie ukazywać. Także konieczne jest dobranie słów kluczowych, które będą związane z promowaną stroną.

Żeby odnieść sukces, trzeba jednak pamiętać o tym, że związana jest z tym dość ciężka praca. Kampanię należy cały czas nadzorować, aby przebiegała ona bez zakłóceń. Należy reagować też na bieżąco na najnowsze wydarzenia na rynku, na przykład dopasowywać reklamę do danego okresu sprzedażowego. Należy też przygotować klarowny i zachęcający tekst reklamy kontekstowej, co również dla nieznających się na tym osób może być dość skomplikowanym zadaniem. Jednocześnie należy reagować na posunięcia konkurencji, żeby cały czas utrzymywać wpływy z reklamy na akuratnym poziomie.

Wybierz dobrą agencje, która zajmie się wszystkim

Zatem jest dość dużo czynników, którymi musi zająć się osoba chcąca prowadzić kampanię linków sponsorowanych AdWords. Można wszystkim zajmować się samodzielnie, ale lepiej powierzać to specjalistom, którzy się na tym znają. Tutaj współpraca z doświadczoną agencją interaktywną będzie mogła przynieść naprawdę mnóstwo korzyści. Szczególnie że agencja może się również przy okazji zająć tzw. pozycjonowaniem czyli podniesieniem strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. My polecamy naszą usługę pozycjonowania Google: nie zajmujemy się innymi wyszukiwarkami gdyż to właśnie Google generuje ponad 90% wszystkich wyszukań.

Koszty kampanii AdWords

Na koniec warto też wspomnieć o kosztach, jakie związane są z prowadzeniem takich kampanii w sieci. Nie są one wysokie, więc nie trzeba obawiać się tego, że zapłaci się za nie wiele. Przy tym warto pamiętać, że zazwyczaj koszty są związane z uzyskanymi efektami, czyli za kliknięcia – to model płatności CPC – cost per click. Drugą formą rozliczeń jest ta określana na podstawie liczby wyświetleń, czyli CPM – cost per mille.