25 paź

Marketing szeptany w sieci coraz popularniejszy

W Internecie można promować się na mnóstwo sposobów i stale dołączają do nich nowe. Sieć jest platformą pod kątem marketingu bardzo elastyczną i dającą ogromne możliwości zarówno w promocji niewielkich firm, jak i ogólnoświatowych korporacji. Wśród szerokiego wyboru rozmaitych sposobów na podniesienie popularności danej strony internetowej i tego, co się na niej znajduje, mieści się między innymi marketing szeptany. Nie jest to nowość, ponieważ opiera się on na znanych od wieków mechanizmach, jednak w przestrzeni wirtualnej wykorzystywany jest dopiero od niedawna.

Marketing szeptany bazuje na prostym działaniu, a mianowicie przekazywaniu danych informacji z ust do ust. Także jest to możliwe w Internecie. Przybiera on tutaj wiele rozmaitych form, które pozwalają na zaznajomienie innych osób z właściwościami jakichś produktów, usług, firm, stron internetowych. Jednak marketing internetowy to nie zwykłe zachwalanie produktu na forum przez dopiero co zarejestrowaną na nim osobę – takie działania najprawdopodobniej mogą skończyć się zablokowaniem takich informacji i nie przysporzą danej firmie dużej liczby nowych klientów. Kampanię reklamową z użyciem marketingu szeptanego przeprowadza się bardzo ostrożnie. Ważne jest zdobycie zaufania i szacunku grupy docelowej. Tutaj chętnie wybierane są w roli „ambasadorów” poważane w danych społecznościach internetowych osoby, na przykład blogerów. Można dostarczyć do nich wówczas materiały promocyjne, próbki produktów, artykuły przeznaczone do zorganizowania konkursów z nagrodami dla czytelników danej osoby. Także niebagatelną rolę odgrywają w marketingu szeptanym portale społecznościowe, gdzie informacje rozprzestrzeniają się błyskawicznie i można tam zapolować na klientów. Taka internetowa reklama zwykle przynosi nie długoterminowe korzyści: szczególnie jeśli była zaplanowana z głową. Opinie w sieci nie znikają a raz rozpoczęte wątki i dyskusje mogą się ciągnąć miesiącami. będąc przy tym odwiedzane przez tysiące internautów.

Zatem marketing szeptany to naprawdę kusząca propozycja dla firmy. Nie zabiera ona dużej ilości pieniędzy, może dać zaskakująco pozytywne rezultaty, ale musi być przeprowadzona umiejętnie. To wszystko powoduje, że ta forma reklamy jest dzisiaj chętnie wybierana!