06 paź

Zalety i wady kampanii społecznych na Facebooku.

Facebook jest dzisiaj coraz częściej wykorzystywanym portalem społecznościowym do komunikacji z innymi, poszukiwania ciekawych informacji. Także w Polsce jest on najchętniej wybieranym serwisem i liczba jego użytkowników stale się powiększa. Właśnie dlatego prowadzenie kampanii społecznych na Facebooku może być naprawdę doskonałym pomysłem, dzięki któremu można odnieść ogromny sukces. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej zaletom i wadom związanym z prowadzeniem kampanii na tym portalu społecznościowym.

Ponad 2 miliony osób na Facebooku w Polsce

To naprawdę bardzo duża liczba odbiorców, która powiększa się z dnia na dzień. Także wielu z polskich użytkowników Facebooka korzysta z niego praktycznie codziennie, spędzając na nim sporo czasu. To już duży plus dla tych, którzy pragną wykorzystywać ten serwis społecznościowy do prowadzenia dzięki nim różnorodnych kampanii społecznych.

Czym jest kampania społeczna?

Ogólnie mówiąc, mamy tutaj do czynienia z czynnościami polegającym na upowszechnianiu wartości, które powinny być cenione przez społeczeństwo. Dzięki tego rodzaju kampaniom będzie mógł podnieść się poziom kultur, szacunku, życzliwości czy bezpieczeństwa wśród ludzi. Zamierzeniem takich działań jest wywołanie konkretnych zmian, zachęcenie do propagowania i prezentowania wartości pozytywnych i zaniechanie tych negatywnych. Wiele osób kampanie społeczne są kojarzone z rozmaitymi akcjami charytatywnymi, ale nic bardziej mylnego! Czy jednak tego rodzaju kampanie mogą być przeprowadzane na portalach społecznościowych, między innymi na wspomnianym wcześniej Facebooku?

Mnóstwo możliwości na różnych płaszczyznach

Trzeba wskazać, że Facebook, chociaż nie jest portalem używanym przez dużą część społeczeństwa, to jednak daje mnóstwo możliwości. Trzeba wskazać, że w dużej mierze osoby korzystające z Facebooka kładą duży nacisk na aktywne komunikowanie się z innymi, poszukiwanie nowych przyjaźni. Wobec tego skierowanie kampanii do użytkowników tego serwisu internetowego będzie mogło odznaczać się naprawdę bardzo dużym powodzeniem!

Warto wskazać, że Facebook daje też osobom zajmującym się prowadzeniem kampanii społecznych sporo możliwości. Przede wszystkim największym plusem jest możliwość stworzenia stron fan page, dzięki której będzie można dane przedsięwzięcie promować. Wokół tej strony skupieni będą także fani i za jej pomocą będzie można przekazywać im różnego rodzaju wiadomości, w tym teksty, zdjęcia, filmiki, muzykę i wiele innych. Fan page można również codziennie aktualizować, komunikować się dzięki niemu ze swoimi użytkownikami.

Także warto powiedzieć o tym, że koszt związany z prowadzeniem kampanii społecznych na Facebooku jest naprawdę niewysoki. To obecnie jedna z najtańszych form promocji, więc może pozwolić sobie na nią wiele organizacji, które nie mają do dyspozycji dużych funduszy. Także do promocji można wciągnąć samych internautów, więc to kolejna korzyść.

A wady?

Oczywiście, prowadzenie kampanii społecznych na serwisach społecznościowych także ma swoje minusy. Trzeba wskazać, że chociaż Facebook, o którym była tutaj głownie mowa, jest łatwym do obsługi narzędziem, to jednak trzeba poświęcać na ten cel nieco swojego czasu, aby użytkownicy stale mogli zaglądać na fan page i mogło do niego dołączać coraz więcej osób. Także nie zawsze Internet sprzyja poruszaniu problematycznych spraw, więc trzeba pamiętać o takcie i delikatności.

Niemniej jednak dzięki portalom społecznościowym kampanie społeczne mają znacznie szerszy zasięgi i zajmowanie się ich prowadzeniem może być znacznie prostsze.