27 mar

Optymalizacja strony pod SEO – jak to działa?

Właściwie zaprojektowana i zoptymalizowana strona internetowa to podstawa skutecznej promocji. Jeżeli planuje się pozycjonowanie, wtedy koniecznie trzeba powiązać je także z optymalizacją – tylko wtedy będzie można osiągnąć oczekiwane rezultaty. Czym jednak dokładnie jest optymalizacja i na czym polega?

Optymalizacją strony nazywa się wszelkiego rodzaju czynności i środki, które mogą być wykorzystane, aby wpłynąć na pozycję adresu strony internetowej w wynikach wyszukiwania poprzez zmiany na samej stronie. SEO, czyli inaczej Search Engine Optimizer lub Search Engine Optimization wykorzystuje wyszukiwarki internetowe do tego, aby promować strony i przyciągać na nie nowych użytkowników. Teraz pozycjonowanie stron www jest jedną z najczęściej prowadzonych czynności w ramach marketingu internetowego. Dlaczego? Bo to tania, nieskomplikowana i wyjątkowo skuteczna metoda. Najczęściej prowadzone jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce google, ponieważ to ta wyszukiwarka jest najbardziej popularna, a optymalizacja ma pomóc w uzyskaniu takiej konstrukcji strony, która będzie bardziej zrozumiała dla jej robotów.

Zmiana strony to podstawa wysokiej pozycji
Obecnie w większości przypadków projektuje się strony tak, aby były od razu zoptymalizowane pod SEO i można było bezpośrednio rozpocząć ich promocję. Wybranie usługi tworzenia strony oraz jej promocji przez SEO to zatem strzał w dziesiątkę. Jednak jeżeli strona nie jest zoptymalizowana, należy ją zmienić. W tym celu dokonuje się różnych operacji, których celem jest modyfikowanie treści na stronie, biorąc pod uwagę wyznaczone słowa kluczowe (wpisywane do wyszukiwarki przez internautów, by dotrzeć do danej strony), także zmienia się kod oraz strukturę strony.

Jak zdobywa się najwyższe pozycje w wyszukiwarkach?
Nowoczesne pozycjonowanie stron to cały zespół działań, które razem mogą dać wyczekiwane skutki, czyli większy ruch na stronie internetowej. Wśród nich wyróżnia się między innymi takie działania jak:
odpowiednia domena, na pewno atutem będzie zawarte w niej słowo kluczowe
tytuł strony powinien być krótki i zawierać najważniejsze frazy
metatagi strony są również ważne i warto umieścić w nich słowa kluczowe, ale niezbyt gęsto i w różnych odmianach
zmiana zawartości poprzez dodanie słów kluczowych w odpowiedniej liczbie oraz w różnych miejscach na stronie, by wyglądały naturalnie, stosowanie nagłówków, alternatywnych tekstów do obrazków, tytułów linków
podkreślanie ważnych słów poprzez ich wytłuszczenie
stworzenie mapy strony
uzyskanie wartościowych linków, na przykład z zaplecza tematycznego
uproszczony kod strony – strona w ramkach czy we Flashu nie jest łatwa do pozycjonowania

Optymalizację strony najlepiej powierzyć ekspertom w tej dziedzinie, którzy będą doskonale wiedzieli, jak ją przeprowadzić, aby uzyskać założone rezultaty. Firmę należy wybrać rozsądnie, najlepiej taką, która ma duże doświadczenie i pozytywne referencje oraz nie stosuje nieetycznych technik pozycjonowania, które wprawdzie działają chwilowo, ale mogą doprowadzić nawet do zablokowania strony przez wyszukiwarkę.

Chcesz być wysoko w Google? Sprawdź więc naszą ofertę na pozycjonowanie stron www.