- wrzesień 15, 2012
- Bezpieczeństwo, Pozycjonowanie, Reklama
Nieuczciwe zagrania konkurencji – czyli ochrona firmy przed internetowymi plotkami.
Reputacja firmy jest tym, o co zawsze należy dbać. Często kilka niepotwierdzonych i niezdementowanych informacji może znacznie przyczynić się do spadku popularności przedsiębiorstwa. Dlatego też konieczna jest ochrona własnej działalności przed szkodliwymi plotkami, aby dobre imię firmy nie runęło w zastraszającym tempie.
Plotka klienta i konkurenta
Najczęściej bywa tak, że za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o firmie odpowiedzialni są jej klienci i konkurenci. Gdy jakiś z klientów będzie bardzo niezadowolony z jakości obsługi lub otrzymanego produktu, który nie spełni jego oczekiwań, istnieje prawdopodobieństwo, że opisze on swoje przygody z tym związane i zawód w sieci czy też w inny sposób przekaże swoim znajomym, rodzinie. W podobny sposób plotki rozsiewa konkurencja, która pragnie pognębić firmę, która stanowi na rynku w danej branży dla niej zagrożenie.
Nieetyczne zachowania mogą wobec tego dotyczyć między innymi:
-
właścicieli firm
-
usług
-
produktów
-
polityki cenowej
-
sytuacji prawnej albo gospodarczej przedsiębiorstwa
Jak się bronić?
W celu ochrony przed nieuczciwymi plotkami można skorzystać z możliwości dawanych przez polskie prawo. Te kwestie reguluje ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Firma, w przypadku której rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o niej doprowadziło do jej strat, może ubiegać się o zadośćuczynienie. Konieczne jest wobec tego wejście na ścieżkę prawną.
Warto też pamiętać o tym, że dzięki prowadzeniu czynności związanych z poprawą swojego wizerunku można także osiągnąć znaczne korzyści. W tym celi można użyć Internet i tam zastosować rozmaite techniki do kreowania pozytywnego wizerunku swojego przedsiębiorstwa poprzez sukcesywne równoważenie nim negatywnych informacji.