15 wrz

Nieuczciwe zagrania konkurencji – czyli ochrona firmy przed internetowymi plotkami.

Reputacja firmy jest tym, o co zawsze należy dbać. Często kilka niepotwierdzonych i niezdementowanych informacji może znacznie przyczynić się do spadku popularności przedsiębiorstwa. Dlatego też konieczna jest ochrona własnej działalności przed szkodliwymi plotkami, aby dobre imię firmy nie runęło w zastraszającym tempie.

Plotka klienta i konkurenta

Najczęściej bywa tak, że za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o firmie odpowiedzialni są jej klienci i konkurenci. Gdy jakiś z klientów będzie bardzo niezadowolony z jakości obsługi lub otrzymanego produktu, który nie spełni jego oczekiwań, istnieje prawdopodobieństwo, że opisze on swoje przygody z tym związane i zawód w sieci czy też w inny sposób przekaże swoim znajomym, rodzinie. W podobny sposób plotki rozsiewa konkurencja, która pragnie pognębić firmę, która stanowi na rynku w danej branży dla niej zagrożenie.

Nieetyczne zachowania mogą wobec tego dotyczyć między innymi:

  • właścicieli firm

  • usług

  • produktów

  • polityki cenowej

  • sytuacji prawnej albo gospodarczej przedsiębiorstwa

Jak się bronić?

W celu ochrony przed nieuczciwymi plotkami można skorzystać z możliwości dawanych przez polskie prawo. Te kwestie reguluje ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Firma, w przypadku której rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o niej doprowadziło do jej strat, może ubiegać się o zadośćuczynienie. Konieczne jest wobec tego wejście na ścieżkę prawną.

Warto też pamiętać o tym, że dzięki prowadzeniu czynności związanych z poprawą swojego wizerunku można także osiągnąć znaczne korzyści. W tym celi można użyć Internet i tam zastosować rozmaite techniki do kreowania pozytywnego wizerunku swojego przedsiębiorstwa poprzez sukcesywne równoważenie nim negatywnych informacji.