20 lis
  • listopad 20, 2013
  • Inne

Najnowsze trendy w projektowaniu stron internetowych

Obecnie wykorzystywane strony internetowe znacznie różnią się od tych, z które oglądaliśmy jeszcze kilka lat temu. Postęp w zakresie projektowania graficznego oraz technologii powoduje, że dzisiaj strony internetowe mogą cieszyć nas nie tylko swoim wyglądem, ale także są funkcjonalne i użyteczne, co pozwala na znalezienie na nich wszystkich niezbędnych informacji w przyjaznym dla oka otoczeniu.

Trendy w projektowaniu stron cały czas się przy tym zmieniają a programowanie aplikacji internetowych jest znacząco inne niż już w zeszłym roku. Niestety, nie zawsze dzieje się to na korzyść użytkowników, którzy mogą mieć problemy z obsługą zbyt designerskich stron. Kluczem do uzyskania sukcesu w projektowaniu jest połączenie w sobie efektowności oraz przejrzystości strony, w szczególności strony głównej, na którą na początek trafiają internauci, często potencjalni klienci.

Oto najnowsze i często powielane trendy w projektowaniu stron:

  • duże grafiki – często stanowią tło dla treści, zmieniają się w tle, powodują, że strona na dłużej zapada w pamięć

  • minimalistyczny design – proste strony, bez dużej ilości grafiki, uporządkowane, czasami wręcz ascetyczne. Puste miejsca na stronie wcale nie muszą być minusem, gdy są harmonijnie rozmieszczone

  • łączenie różnych czcionek – klasyczne reguły mówią o jednolitości czcionek, ale na nowych stronach widać, że graficy łączą je z fantazją. Rośnie również wielkość czcionek

  • uwypuklenie nagłówków i tekstów – kolory, różne czcionki, wielkości, które mają na celu przyciągnięcie wzroku na konkretne słowa

  • układy kolumnowe – wykorzystywane na stronach z dużą ilością treści. Kolumny poprawiają czytelność strony

  • duże stopki – zawierają dużo informacji, w tym linki prowadzące do innych miejsc strony internetowej

  • elastyczność strony – wraz ze zmianą rozdzielczości reorganizacji automatycznie poddawane są znajdujące się na stronie elementy, co powoduje, że są one cały czas dobrze widoczne

  • stosowanie integracji z serwisami społecznościowymi – odnośniki do Facebooka, Twittera i innych serwisów społecznościowych widoczne są na wielu stronach. Dodatkowo wiele z nich wykorzystuje serwisy społecznościowe do logowania się na stronę

  • rozbudowane wyszukiwarki – zawierają suwaki, formularze do wypełnienia, pozwalając na szybkie i precyzyjne znalezienie potrzebnych treści na stronie